Dersin Adı | Gastronomide Etik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CLM 217 | Güz | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere temel etik değerler ve mesleği ile ilişkili etik davranış özellikleri konusunda farkındalık kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, temel etik teorilerin savları, etik sorunların ve ilkelerin yapısı ve bunların meslek etiğiyle olan ilgisi incelemeyi; etik karar verme, bireysel, sosyal sorumluluklar ve mesleğin doğası, mesleki etik kodları ve sorumluluk tartışmaları ile kişinin bireysel karakterine ve mesleki sorumluluklarına dair farkındalık kazandırmayı içermektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı | Ders izlencesi |
2 | Etik nedir? Etik Teorileri | Shani A., Belhassen Y. (2011) Teaching professional ethics in culinary studies International Journal of Contemporary Hospitality Management Vol. 25 No. 3, 2013 pp. 447-464 |
3 | İşyerinde Etik Uygulamalar Erdem Etiği | Clark J.P., Ritson C. (2013) Practical Ethics for Food Professionals Ethics in Research, Education and the Workplace Wiley- Blackwell Publication Chapter 1: Fundamentals of ethics |
4 | Sonuçsalcılık ve Deontoloji Vaka: Kıtlık | Clark J.P., Ritson C. (2013) Practical Ethics for Food Professionals Ethics in Research, Education and the Workplace Wiley- Blackwell Publication Chapter 3: Ethical principles and the ethical matrix |
5 | Etik İlkeler ve Etik Matrisi Vaka: Hayvan Tarımı | Clark J.P., Ritson C. (2013) Practical Ethics for Food Professionals Ethics in Research, Education and the Workplace Wiley- Blackwell Publication Chapter 11 Ethical practices in the workplace |
6 | Gıda Tedarik Zinciri Boyunca Etik Vaka: Sürdürülebilirlik | Costa R., Pittia P. (2018) Food Ethics Education Chapter 3 Sustainability and Ethics Along the Food Supply Chain Springer publication |
7 | Ara sınav | |
8 | Tüketim Etiği | Clark J.P., Ritson C. (2013) Practical Ethics for Food Professionals Ethics in Research, Education and the Workplace Wiley- Blackwell Publication Chapter 12 Ethical thinking and practice |
9 | Restoranlarda İzlenebilirlik | Costa R., Pittia P. (2018) Food Ethics Education Chapter 4 The Ethics of Consumption Springer publication |
10 | Yayın etiği | Costa R., Pittia P. (2018) Food Ethics Education Chapter 10 Publication Ethics Springer publication |
11 | Veganizm ve Vejetaryenlik | Costa R., Pittia P. (2018) Food Ethics Education Chapter 7 Corporate Social Responsibility Springer publication |
12 | Biyomühendislik - GDO'lar | Costa R., Pittia P. (2018) Food Ethics Education Chapter 6 Codes of Ethics of Food Professionals: Principles and Examples Springer publication |
13 | Beslenme, Sağlık ve Yemek Seçenekleri | Costa R., Pittia P. (2018) Food Ethics Education Chapter 8 Food Safety and Fraud Springer publication |
14 | Proje Sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Costa R., Pittia P. (2018) Food Ethics Education Springer publication ISBN 978-3-319-64736-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | 15 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 13 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | X | ||||
2 | Gastronomi alanında iş sağlığı ve güvenliği, yiyecek hijyeni ve güvenliği ile genel iş pratiğinde en iyi uygulamaları gerçekleştirir | |||||
3 | Yiyecek üretimi ve sunumunu ilgilendiren görsel, dokusal ve besinsel öğelere ilişkin verileri yorumlayabilmek, değerlendirir ve karar verir | |||||
4 | Gastronominin kültür ve toplum üzerindeki etkilerini bilir ve buna ilişkin değerlendirmeler yapar | |||||
5 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır | |||||
6 | Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarır | X | ||||
7 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına temel oluşturan gastronomi, tasarım, hukuk ve işletmecilik gibi diğer disiplinlerden yararlanır ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olur | |||||
8 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin teknolojik araçları etkin bir şekilde kullanır | |||||
9 | Gastronomi ve Mutfak Sanatlarına ilişkin etik değerlere sahip olarak bilgi, beceri ve yetkinliklerini yaşam boyu öğrenme ve sürdürülebilirlik bilinciyle günceller ve geliştirir | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. (European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanır | |||||
12 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest